Perbezaan Lelaki vs Wanita

by - Saturday, January 04, 2020



Hi guys!!

Korang rasa kan banyak ke perbezaan antara lelaki dan wanita ni dari segi, perangai, lifestyle and so on..hehe..benda ni buat memey tergelak bila baca satu artikel...emm bukan artikel sangat la tapi more to sikap atau sifat individu yang bernama lelaki dan wanita ini..



So let's check it out!

Okay kita story perbezaan dorang kat tempat makan macam cafe atau memane lah ye..

1. Pinggan atau bekas untuk makan
 
Lelaki biasanya dia akan ambil je benda yang mudah dicapai so dorang akan ambil pinggan yang paling atas pastu terus ke tempat nasi dan lauk pauk.

Perempuan pula normally dorang takkan ambil pinggan paling atas sebab ada kain lap kat situ so dorang akan pilih pinggan bawah yang berkenan dihati lepas tu dorang akan cek dulu pinggan tu kot ada kotoran ke kesan minyak or sompek or ape-ape..kalu ade kesan camtu pinggan tu akan di reject dan dorang akan ambil pinggan lain.. (hahahaha this so me!) sapa yang sama perangai cam memey baik ngaku! haha lepas tu baru dorang ke tempat nasi dan lauk pauk.

2. Kepayahan menyukat nasi

Orang lelaki ni guys nampak je senduk terus dia kaut nasi tu semaksima yang mungkin then letak dalam pinggan. Perempuan pulak dia akan ambil nasi pastu letak dalam pinggan sambil dia renung, rasa cam xcukup dia kaut lagi. Pastu eh rasa cam banyak pulak, dia buang suku nasik tu pastu baru g amik lauk. tapi yang paling ajaibnya, end up nasik tu tetap xkan habis jugak.. (hahahaha ni memang perangai haku jugak) ya Allah nasib baik sekarang ni ada insan yang sanggup jadi majlis bandaraya tak bertauliah.. (tenkiu somi)

3. Membuat pilihan lauk apa yang nak dimakan

Lelaki ni dia ambil lauk yang dia rasa berkenan walaupun dia belum habis pusing tengok semua lauk. Pada dia ok dah tu.

Perempuan plak pusingan pertama dia tengok dulu semua lauk yang ada. Pusingan kedua dia berhenti kat stesen-stesen lauk yang dia berkenan, usik-usik sket, angkat letak pastu sambung buat pusingan ketiga. Kalau dia pergi haji  cukup tujuh pusingan dia tawaf kat lauk pauk tu memang dah dapat title hajah guys!

4. Kebolehan dalam bidang arkeologi (carigali)

Lelaki biasanya kalau dia makan contohnya nasi goreng, dia cedok je makanan tu tanpa peduli haiwan atau tumbuhan apa dalam makanan tu.

Perempuan pulak dia akan kuis-kuis dulu nasi tu, jumpa udang sekor dah buntang bijik mata betapa happynya dia. Pastu dia teruskan carigali sampai jumpa semua haiwan-haiwan tersembunyi baru dia puas hati dan stop (kesian orang belakang xdapat hasil menjala). Termasuk jugak la sesi cari dan asingkan segala daun dan rumput meliar bagi yang jenis tak makan sayur. Kegigihan dorang tu memang dah boleh berlakon dalam citer P. Ramlee guys.

5. Cari tempat duduk

Lelaki dia akan cari tempat yang dekat dengan makanan, ye la easy access nak masuk kannn.

Perempuan pula dia akan scan dulu. Tengok siling ada kipas ke tak, tengok kerusi ada sisa makanan ke tak, tengok meja ada kesan tahi burung ke apa-apa. Pastu dia akan tengok lantai, ada kesan tumpahan ke tak..hurmmm (cam memey akan scan habuk ngan puntung rokok..kalu ada, cari meja lain..memang allergi dengan benda yang satu ni..haihh)

Haaaa so inilah antara perbezaan lelaki dan wanita yang memey nak kongsi. Tu baru bab makan, belum lagi bab pakaian, shoping, pilih barang dan sebagainya. So apa pendapat korang?

Rasanya setuju tak dengan pernyataan ni? Bagi memey semua kebetulan ni betul sebab memey memang ada sifat-sifat macam tu. Tapi tak semua perempuan macam ni tau. Lelaki pun ada yang macam perempuan sifatnya bila kat kedai makan malah ada yang lagi cerewet. Betul tak?



You May Also Like

2 comments

  1. haha.semua yg diterangkan kt atas ada 1 atau 2 berkait dengan diri saya.

    ReplyDelete
  2. mmmmmmmmm husband saya ni kira macam ppuan juga la. kalau ambik pingan tu, siap cek dulu ada kotoran atau tak, kalau pilih lauk tu, berkulat juga menggu dia, bidang arkeologi tu dia memang the best, tempat duduk pula, kalau boleh jauh dari tempat orang hidang makanan, kalau kat luar ada tempat duduk tu lagi dia suka. kadang-kadang malas nak bawa dia makan kat luar. hahahahaha

    ReplyDelete